keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

16. kerta Jukolassa

Juoksin Helsingin suunnistajien kakkosjoukkueessa, jossa juoksi myös Sir Michael. Minä olin pitkällä yöllä, kolmannella osuudella ja Sir lyhyellä päivällä, viidennellä osuudella.

Joukkueemme viesti lähti vähän heikosti liikkeelle, kun Tahiti pummaili kolmannella rastilla. Toisella osuudella Jeppe paikkaili hienosti ja sija oli noussut 130 paikkelille. Kolmannella osuudella meikäläinen tiputti parikymmentä sijaa, mutta välillä olin jo huonomminkin. Kommenttini toisaalla:

"Tämä Jukola meni persiilleen. Kahdella välillä ehkä 13-15 minuuttia virhettä yhteensä. Letka kääntyi takaisin päin kesken väliä ja meni ihan sekoiluksi. Sija tippui tällä välillä 60 sijaa. Oli tippua enemmänkin, koska olin aivan letkan keulillä väliajassa ja parikymmentä ukkoa hengitti niskaan. Lopussa tein, mitä pystyin ja suunnistus sujui valoisammalla ihan ok. Pitkät välit olivat minulle myrkkyä suunnistuksellisesti. Vauhti oli aivan naurettavaa näillä pitkillä väleillä."

Sir Michael juoksi mielestään viidennen osuuden heikosti, mutta tässä Jukolassa kaikki oli mahdollista ja muut juoksivat vielä huonommin. Näin Sir pääsi parantamaan joukkueen sijoitusta aivan lähelle sadatta. Lopun osuudet sujuivat nousujohteisesti ja erityisen hyvin juoksi Luke kuudennella osuudella. Ankkuripätkän Jaska hoiteli varmasti ja sijoitukseksi saatiin muutamaan vuoteen paras kakkosjoukkueen sijoitus: 86.

Tulokset ym. www.jukola2010.net

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti