maanantai 27. heinäkuuta 2020

Seuraa Aivan Raadon liikkumista Lapland Wilderness Challengessa!

Lapland Wilderness Challengessa joukkueemme on koko ajan GPS-seurannassa. Jos et jaksa seurata gps-jälkeämme koko ajan, voit tältä sivulta saada myöhemmin tietoosi etenemissuunnitelmamme.

Tähän päivitämme tarkan liikkumisaikataulumme, jossa paljastamme teille, milloin suunnitelmamme mukaan liikumme ja milloin pidämme taukoa. Kulkemisaikataulumme on ajastettu tulemaan näkyviin tälle sivustolle kello 12 lauantaina 1.8. Pahoittelen, mikäli se ei onnistunut😜.
Näin voitte ajastaa oman nukkumisenne, ettekä menetä minuuttiakaan! Jos joudumme kuitenkin flow-tilaan, voi olla että neljäntenä ja viidentenä päivänä ylitämme lepoaikamme ja kävelemmekin enemmän. Ethän vain mene tuolloin itsekään nukkumaan, vaan tottahan toki katsot pisteemme hidasta lipumista karttapohjalla.

Lähtö on lauantaina 1.8. kello 12. Alussa on suunnistusosuus, joka kestää korkeintaan 30 minuuttia. Sen jälkeen lähdemme yhdessä vaeltamaan viisi vuorokautta.

Etukäteen voi todeta, että päivien kulku on suunnilleen seuraava:


  • Ensimmäinen päivä on lyhempi myöhäisen startin takia, emme venytä päivää, vaan otetaan "kevyt" aloitus ja yritetään saada homma hyvin liikkeelle.
  • Ensimmäinen aamu teltasta voi olla hivenen hankala. Toinen päivä pitäisi sujua vielä suhteellisen helposti.
  • Kolmas päivä eli toinen kokonainen päivä on mielestäni etukäteen vaikein. Silloin kroppa on aamulla kipeä. Jos hiertymistä on, sitä on jo alkanut tapahtua. Tässä kohtaa mieli on myös raskas. Jos sattuu sadepäiviä, tässä kohtaa niitä ei todellakaan kaivata. Sadepäivänä kaikki on vähän raskaampaa, kun tavaroita pitää varoa kastelemasta ja kengät ovat helposti jatkuvasti märät. Se pehmentää ihoa ja alkaa pikkuhiljaa myös hiertämään.
  • Neljäs päivä on melkein yhtä vaikea kuin kolmas päivä, sillä varsinaisesti ei olla päästy vielä riittävästi voiton puolelle matkasta. Mutta jos kolmas päivä oli hyvä, on lähes varmaa että neljäs päivä sujuu samalla rutiinilla. Vielä ei voi kuitenkaan alkaa puristamaan yhtään enempää vauhtia tai muuta puristusta, muuten voimat loppuvat liian aikaisin.
  • Viides päivä on kiripäivä. Tässä kohtaa alkaa olla selvillä, mihin rastille asti voi ehtiä ja mihin ei. Kannattaako kiristää, jotta vielä yksi rasti enemmän saataisiin kerättyä? Nipistetäänkö viimeisestä yöstä?
  • Kuudes eli viimeinen päivä. Enää on jäljellä vain muutamia tunteja tai puolikas päivä, jos nukkuminen on jätetty erittäin vähälle. Paljon riippuu reitistä, joko on kiire tai sitten ei ole niin kova kiire. Tässä kohtaa pitää tulla jokin järkyttävä seinä vastaan, että mies enää pysähtyisi. Mieli on niin korkealla, kun maali alkaa häämöttää, että pahatkin fyysiset rasitukset voivat vähäksi aikaa unohtua. Kyllä ne rasitukset sitten tuntuvat väsymyksenä, kipuna jaloissa, kipuna vähän siellä sun täällä, mutta vasta myöhemmin. Tai sitten joku paikka on pahasti kipeytynyt, jolloin matkaaminen on pelkkää irvistystä ja kiroilua, mutta ei se pysäytä enää viimeisenä päivänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti